https://www.superrolex.co/
Menu Zamknij

Aleksandra Demowska-Madejska

fot. Anita Wąsik-Płocińska

Doktor sztuk muzycznych. Ukończyła studia doktoranckie w klasie altówki prof. Jolanty Kukuły-Kopczyńskiej w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Pochodzi z Katowic, gdzie ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego. Następnie kontynuowała naukę w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Mirosława Marczyka (studia magisterskie) oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina – staż artystyczny). Studiowała również w Royal Flemish Conservatoire w Antwerpii w klasie profesora L. De Neve.
W 2019 roku otrzymała stypendium artystyczne Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację autorskiej aranżacji i opracowanie głosu solowego do koncertu Aleksandra Tansmana na altówkę solo z towarzyszeniem orkiestry. W 2020 roku otrzymała odznakę „Zasłużony dla kultury polskiej”.
Jest laureatką I Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego Muzyki Polskiej im. Zbigniewa Freimana w Bydgoszczy, ISCART International Music Competition w Lugano (II miejsce, muzyka kameralna), The International Music Competition „Grand Prize Virtuoso” w Salzburgu (I miejsce, muzyka kameralna), Kammermusik Festival „Allegro Vivo” w Horn, finalistką 10. Concorso Internazionale di Musica da Camera Gaetano Zinetti w Weronie oraz finalistką VIII i X edycji cyklu Muzyczne Forum Młodych przy Austriackim Forum Kultury w Warszawie.
W latach 2008 i 2010 otrzymała nagrodę Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Jako muzyk kameralista brała udział w takich festiwalach jak: 46. Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, V Festiwal Muzyka na Szczytach w Zakopanem, 29. Musica Polonica Nova we Wrocławiu, 54, 58, 63, 65. Musica Moderna w Łodzi, XIII Festiwal im. Franciszka Wybrańczyka Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, V Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Musica Electronica Nova we Wrocławiu, cyklu Letnie Koncerty na Grochowskiej, VIII Letni Festiwal Nowego Miasta w Warszawie, 45. Poznańska Wiosna Muzyczna w Poznaniu, 15. Festiwal Sacrum Profanum, 32. Warszawskie Spotkania Muzyczne, 61. Warszawska Jesień, Tallin Afect Festival 2018, 11. Festiwal KODY oraz czterech edycjach Fetiwalu WarszeMuzik. Jako muzyk solista występowała m.in. na takich festiwalach jak: 14th Svatováclavský Hudební Festival, Prague Clarinet Days, Clarimania we Wrocławiu, czy Dni Góreckiego w Katowicach.
Grała jako solistka ze Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Filharmonii Gorzowskiej, Radomską Orkiestrą Kameralną, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną INTER>Camerata oraz Akademicką Orkiestrą Kameralną we Wrocławiu.
W latach 2001-2016 brała udział w kursach mistrzowskich u tak znakomitych profesorów jak: H. Beyerle, I. Wincor, S. Kamasa, E. Rose, J. Kosmala, P. Reichert, W. Kloss, G. Hamann, D. Rossi, M. Moretti, F. Heau oraz Fine Arts String Quartet (Kursy w ramach 15. Festiwalu Wielkanocnego Ludwiga van Beethovena) i Scharoun Ensemble (stypendium i kursy z muzykami Filharmonii Berlińskiej podczas festiwalu Zermatt 2006, Szwajcaria).
Prowadziła wykłady w Królewskiej Akademii Sztuki w Phnom Penh (2016), a także wykłady z wykonawstwa muzyki nowej, będąc muzykiem rezydentem kursów mistrzowskich dla kompozytorów „Synthetis” w Radziejowicach (2019).
Była członkiem European Union Youth Orchestra z którą występowała pod batutą sir J.E. Gardinera, B. Hitinka oraz V. Ashkenazego w takich salach koncertowych jak Concertgebouw, Royal Albert Hall (BBC Proms, Londyn), Konzerthaus (Berlin).
W latach 2008-2013 była etatowym muzykiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Od 2014 roku współtworzy zespół muzyki współczesnej #Ensemble [Hashtag Ensemble]. Od 2017 roku jest Sekretarzem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków oraz Wiceprezesem Fundacji Sfera Harmonii w ramach działalności której współprowadzi Społeczną Instytucję Kultury – Hashtag Lab w Warszawie.
Płyty z jej udziałem jako solistki i kameralistki (9 tytułów) ukazały się nakładem takich wydawnictw jak DUX, Requiem Records/Opus Series, Chopin University Press. W latach 2009 i 2019 płyty z jej udziałem były nominowane do Nagrody „Fryderyk”.
Od 2019 roku artystka poszerzyła swoją działalność o produkcję płytową. Wyprodukowała lub współprodukowała do tej pory płyty: Lucia Długoszewski Openings Of The (Eye), Adam Porębski The First Command oraz WarszeMuzik z muzyką Mieczysława Wajnberga.