Iwona Kisiel
Urodzona w Warszawie kompozytorka, absolwentka wydziału kompozycji warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina oraz dyplomowana wiolonczelistka. W jej rodzinie obecne były tradycje muzyczne – cioteczną prababką kompozytorki była znakomita przedwojenna i powojenna polska aktorka i śpiewaczka, Tola Mankiewiczówna.
Dominującymi elementami i siłą jej utworów są melodia i harmonia, oparta na wyrafinowanych, septymowo-nonowych współbrzmieniach oraz przenikających się stylistykach, począwszy od neoromantyzmu po muzykę współczesną. W jej muzyce z łatwością można też usłyszeć nawiązania do ukochanego jazzu oraz muzyki filmowej, a jak sama o sobie pisze – „przez lata wypracowałam swój własny język
współczesnej tonalności, któremu pozostaję wierna w całej twórczości”. W jej zróżnicowanym dorobku kompozytorskim, zarejestrowanym na kilku płytach CD, znajduje się muzyka kameralna, symfoniczna, utwory na orkiestrę smyczkową, utwory wokalne, w tym ponad 30 pieśni na głos i fortepian do wierszy polskich poetów.
Szczególne miejsce w jej twórczości zajmuje muzyka rozrywkowa. Kompozytorka jest autorką ponad 60 piosenek do słów m. in. Olgi Bończyk, wydanych na płycie „Piosenkarki” pt. Piąta rano. Iwona Kisiel jest też autorką muzyki dla dzieci, w tym dwóch sztuczek teatralnych oraz piosenek dla dzieci.
Jej utwory wielokrotnie wykonywane były w kraju i za granicą. W lutym 2020 r., w Parlamencie Europejskim w Brukseli, podczas wydarzenia “Zaślubiam Cię…Stulecie powrotu Polski nad Bałtyk” odbyła się światowa premiera Jej utworu na dwa flety i fortepian pt. Once Upon the Sea... Kompozytorka jest kilkukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz miasta stołecznego Warszawy.
Jest obdarzona niezwykle rzadkim słuchem absolutnym oraz zdolnością synestezji, w tym chromestezji (słyszenie w kolorach).
www.iwonakisiel.pl
Love spell
Love spell, czyli Miłosne zaklęcie, to utwór napisany przeze mnie w roku 2020 dla znakomitego duetu fletowego Agaty Kielar-Długosz, Łukasza Długosza oraz pianisty Andrzeja Jungiewicza. Utwór składa się z dwóch tonalnych, emocjonalnych części,
utrzymanych w metrum ¾ i nieco bajkowym klimacie. Pisząc go bardzo chciałam, aby moje nuty oddały wszystkie te magiczne emocje, związane z cudownym Zjawiskiem jakim jest Zakochanie i Miłość, które jest piękne, choć czasem potrafi być groźne…