https://www.superrolex.co/
Menu Zamknij

Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu dr hab. Anny Radziejewskiej i w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda. Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Franciszki Platówny we Wrocławiu oraz Konkursu Wokalnego im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków w Częstochowie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Częstochowy i Rządu Dolnej Austrii.
Jako solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod batutami znakomitych dyrygentów. Współpracuje m.in. z Zespołem Muzyki Dawnej „La Tempesta”, z którym regularnie koncertuje i nagrywa.
Od 2008 jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w partiach: Orbazzano – opera Tankred, Alidoro – opera Kopciuszek oraz Selim – opera Il Turco in Italia G. Rossiniego, Imeneo – opera Imeneo G.F. Haendela, Orfeo – opera Orfeo ed Euridice – C.W. Glucka, Figaro – opera Le nozze di Figaro, Papageno – opera Die Zauberflöte oraz Masetto – opera Don Giovanni W.A. Mozarta, Dulcamara – opera Napój miłosny G. Donizettiego, Marszałek – opera Halka Wileńska S. Moniuszkoi, Profesor – Operetka M. Dobrzyńskiego. W roli Sewera wystąpił również w Théâtre du Capitole w Tuluzie (2011). W maju 2011 zadebiutował w National Theater Mannheim rolami un Passante i un Poliziotto w premierze Superfluminy S. Sciarrino.
Ponadto, współpracując ze Stowarzyszeniem „Dramma per Musica”, wystąpił na deskach Teatru Stanisławowskiego w Warszawie trzech operach G.F. Haendla: w roli Pallante w operze Agrippina, Zoroastro w operze Orlando oraz Melisso w operze Alcina.
Jako Il Malaspina w operze Luci mie traditrici S. Sciarrino, wystąpił na festiwalu „Warszawska Jesień”(2016) oraz na festiwalu NODO w Ostravie (2018).
Od listopada 2016 współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie śpiewając partie Zbigniewa w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Escamilla w Carmen G. Bizeta oraz Dowódcy Straży w Cardillacu Hindemitha.
Występuje również gościnnie w Operze Wrocławskiej (G. Rossini Cenerentola, L. Możdżer Immanuel Kant), Operze Nova w Bydgoszczy (W.A. Mozart Le nozze di Figaro, G. Donizetti Napój Miłosny), Operze Bałtyckiej w Gdańsku (L. Bernstein Kandyd, A. Cagnoni Don Bucefalo, L. van Beethoven Fidelio) oraz w Polskiej Operze Królewskiej (G.F. Haendel Rodelinda).
Artur Janda posiada również bogaty repertuar oratoryjny, m.in.: J.S. Bach Pasja wg św. Jana, Pasja wg św. Mateusza, Msza h-moll, Weihnachtsoratorium, G.F. Haendel Mesjasz, J. Haydn Pory Roku, Stworzenie świata, Teresian Messe, W.A. Mozart Requiem, Krönung Messe, G. Fauré Requiem, K. Kurpiński Te Deum, W. Kilar Te Deum.
Będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2012-2015) otrzymał 2 nagrody FRYDERYK 2015 m.in. w kategorii „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” za album Where Are You. Pieces From Warsaw.
W 2018 otrzymał nagrodę Fryderyk 2018 w kategorii „Album Roku. Muzyka dawna” za nagranie Antonio Caldara- Maddalena ai piedi di Cristo.
W roku 2019 i 2020 został nominowany do Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy śpiewak operowy”.
W 2020 został odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi.

www.studiokultura.com