Joanna Okoń
Artystka wywodząca się z rodziny o wieloletnich tradycjach muzycznych. Na estradach koncertowych występowała od najmłodszych lat, grając z matką – pianistką Aliną Jasielską-Okoń.
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (studia magisterskie w klasie prof. Janusza Kucharskiego oraz studia podyplomowe pod kierunkiem prof. Jana Staniendy).
Laureatka I nagrody na Przesłuchaniach Młodych Skrzypków w Warszawie (1991 r.) oraz IV nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym w Elblągu (1993 r.).
W 2012 zakończyła staż artystyczny w klasie prof. Konstantego Andrzeja Kulki. Kunszt i wrażliwość muzyczną doskonaliła min. u słynnej skrzypaczki Mariny Jaszwili oraz podczas prowadzonego przez Filharmoników Wiedeńskich Międzynarodowego Kursu Orkiestrowego w Attergau (Austria), gdzie przez kilka letnich sezonów pracowała pod okiem takich dyrygentów jak sir. Neville Marriner, Fabio Luisi, Shandor Vegh, Leopold Hager oraz Heinrich Schiff.
Wystąpiła dwukrotnie na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Zakopanem oraz Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej w Kobe (Japonia). Brała udział min. w projekcie muzycznym „Mity” organizowanym przez Jeunesses Musicales i przedstawionym w Teatrze Małym w Warszawie oraz Teatrze im St. Witkacego w Zakopanem.
Współpracowała z tak słynnymi zespołami muzycznymi, jak: Warszawscy Soliści Concerto Avenna pod kierunkiem Andrzeja Mysińskiego oraz Orkiestra Sinfonia Varsovia, z którą współpracuje do chwili obecnej. Z tą orkiestrą brała udział w renomowanych festiwalach, m.in. Yehudi Menuhin Festiwal w Gstaad, Montreux, La Roque d’Antheron, Aix-en-Provence, Schleswig‐Holstein i wielu innych, współpracując z takimi dyrygentami jak Lorin Maazel, Charles Dutoit, Valery Gergiev, Emmanuel Krivine, Andres Mustonen, Krzysztof Penderecki, Marc Minkowski, Jerzy Semkow, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak. Podczas koncertów towarzyszyła m.in. takim solistom jak Martha Argerich, Renaud Capuçon, Augustin Dumay, James Galway, Nigel Kennedy, Misha Maisky, Anne-Sophie Mutter, Maria João Pires, Ivo Pogorelic, Piotr Anderszewski czy Rafał Blechacz. W czerwcu 2018 roku jako członek kwartetu Pan-Ton wystąpiła z Davidem Krakauerem podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Żydowskiej w Krakowie wykonując specjalnie napisany na tę okazję kwintet Dybuk kompozytora Wlada Marhuletsa.
Ważne miejsce w działalności artystki zajmują koncerty edukacyjne organizowane przez Filharmonię Narodową. Joanna Okoń jest również pedagogiem w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie.
W 2014 roku artystka wraz z pianistką Natalią Zubko i wiolonczelistką Anną Wróbel nagrała płytę z dziełami kameralnymi Henryka Melcera wydaną przez wytwórnie Acte-Préalable. Od tego czasu artystka aktywnie zaczęła poszukiwać nieodkrytych utworów kompozytorów związanych z Polską. Efektem tych poszukiwań było wydanie w 2018 płyty z udziałem Katarzyny Glensk pt. Polish Impressions, z premierowymi nagraniami utworów m.in. Wacława Niemczyka, Stanisława Lipskiego czy Adama Wieniawskiego. Materiał ten, już jako program koncertowy pt. Polish Landscapes wraz z Katarzyną Glensk z sukcesami prezentowany był m.in. w Carnegie Hall oraz Shanghai East China Normal University. Autorka projektu przywraca pamięć o zapomnianych polskich kompozytorach oraz ich kameralnych utworach, które zaginęły „w ostatniej, zakurzonej szufladzie”, a okazały się być prawdziwymi muzycznymi perełkami.