Menu Zamknij

Agnieszka Kadłubowska

fot. Izabela Czarnecka

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego w klasie śpiewu prof. Krzysztofa Bednarka oraz Wydziału Instrumentalnego w klasie gitary klasycznej prof. Jacka Dulikowskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Teresę Żylis-Garę, Izabelę Kłosińską, Olgę Pasiecznik, Annę Sims, Ryszarda Karczykowskiego, Udo Rainemana. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła również pod okiem znakomitych śpiewaków i pianistów: Joanny Woś, Jolanty Bibel, Ewy Biegas, Agnes Zwierko, Zofii Witkowskiej, Jarosława Bręka, Elli Susmanek oraz Mariusza Rutkowskiego.

Na scenie zadebiutowała rolą Paminy w operze Czarodziejski flet W.A. Mozarta
pod dyrekcją Dariusza Mikulskiego w Telewizji Toya w Łodzi. We współpracy
z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu scenicznie wykonywała partię Zerliny z opery Don Giovanni W.A. Mozarta oraz Anniny z opery Traviata G. Verdiego. Jako solistka współpracowała z Operą na Zamku w Szczecinie.

Repertuar Agnieszki Kadłubowskiej obejmuje m.in. role w operach W.A. Mozarta: Hrabina (Wesele Figara), Donna Elvira, Zerlina (Don Giovanni), Pamina (Czarodziejski flet), a także Liu (Turandot G. Pucciniego), Micaela (Carmen G. Bizeta), Antonina (Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha), Roksana (Król Roger K. Szymanowskiego).
Z okazji 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki sopranistka występowała
w ramach projektu I like Moniuszko w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
W ramach 100. rocznicy urodzin kompozytora Tadeusza Paciorkiewicza prawykonała w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku partię drugiego sopranu w utworze Alicji Gronau Trzy freski nadmorskie do słów własnych – hommage à Tadeusz Paciorkiewicz.

Jako solistka współpracowała z Międzynarodową Orkiestrą Symfoniczną Unification of Cultures Orchestra, powstałą w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Ambasadora Hiszpanii w Polsce. Podczas Festiwalu Spotkań Kultur Caper Lublinensis na zaproszenie Filharmonii
im. H. Wieniawskiego w Lublinie wykonała partię sopranu w Salve Regina c-moll
G.B. Pergolesiego.