Lilianna Zalesińska i Piotr Szymanowicz

tworzą duet pieśniarski,  który wykonał wspólnie wiele recitali w Polsce i zagranicą. W 2011 duet zdobył I miejsce w Międzynarodowym Konkursie dla Duetów Pieśniarskich w Niemczech. Koncertował  m. in. w Centrum Pieśni w Kolonii pod patronatem słynnego śpiewaka Dietricha Fischer-Dieskau, w Stambule na zaproszenie Uniwersytetu Bosforskiego, podczas Dni Polskich w Wiedniu, na otwarciu Akademii Kameralistyki we Francji, w Salonie Polskim w Pradze, na zakończenie Roku Lutosławskiego w Wiedniu, podczas największego litewskiego Festiwalu św. Krzysztofa w Wilnie,z okazji Święta Niepodległości w Finlandii,  gdzie też po raz pierwszy w tym kraju  wykonał utwory Roxanny Panufnik, co kompozytorka odnotowała na swojej stronie itd.

W Roku Andrzeja Panufnika (2014) duet miał zaszczyt wystąpić z recitalem w dniu setnych urodzin kompozytora, na którym była obecna Lady Camilla Panufnik z synem. Duet wystąpił na zaproszenie Węgierskiego Instytutu Kultury w Warszawie z recitalem poświęconym twórczości Beli Bartóka z okazji Roku Bartóka w 2015, zaś na zaproszenie Konsula Generalnego RP  wykonał w Stambule, miejscu śmierci Mickiewicza, recital z okazji 160. rocznicy śmieci wieszcza.


Lilianna Zalesińska ma w swoim dorobku występy w różnorodnym repertuarze w całej Europie, zarówno z dużymi orkiestrami, jak i składem kameralnym. Brała udział m. in. w koncertach oratoryjnych z okazji Roku Haydna we Francji, Roku Mahlera w Polsce (Symfonia „Zmartwychwstanie” pod batutą Tadeusza Wojciechowskiego), z orkiestrą NOSPR, Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Narodowej itd.

Brała udział w wystawieniach wielu utworów współczesnych, w tym  światowych prapremierach, m. in. podczas festiwali SIMN Romaniaw Bukareszcie, zaproszona tam z recitalem jako Prestigious Guest, Poznańska Wiosna Muzyczna, organizowanych przez ISCM na tak prestiżowych scenach jak wiedeński Konzerthaus.

W Filharmonii Narodowej w 2011 i 2012 roku wystąpiła w koncertach inaugurujących festiwal Warszawska Jesień. W 2015 wystąpiła w nowej siedzibie NOSPR wykonując m.in. Das Buch der hängenden Gärten A. Schönberga.

Utwory dla niej skomponowali Alicja Gronau, Monika Kędziora i Artur Zagajewski. Obecnie pisana jest dla niej dramma per musica do ballady Mickiewicza.

Lilianna Zalesińska jest laureatką polskich i zagranicznych konkursów wokalnych.

Na scenie operowej debiutowała dzięki wygranej w konkursie  Opery Kameralnej w Rheinsberg (Niemcy), w pierwszej niemieckojęzycznej inscenizacji opery G.F. Haendla „Ottone” w reżyserii jednego z najwybitniejszych reżyserów operowych Harrego Kupfera w koprodukcji z Deutsche Oper w Berlinie. Pokłosiem tego występu było zaproszenie jej do pierwszego od 1827 roku wystawienia opery belcanto G. Balducciego Boabdil – Re di Granata (Niemcy), w której kreowała partię tytułową. Warto wymienić też bożonarodzeniowy cykl przedstawień opery Jaś i Małgosia E. Humperdincka w Wiedniu, w których śpiewała dwie role – Matki i Czarownicy, jak również zaproszenie przez Neue Oper w Wiedniu do współczesnej opery Schlafes Bruder Herberta Willi.

Spośród jej ponad 50 recitali pieśniarskich warto podkreślić udział w Izmir International Festival w Turcji, zwanym festiwalem gwiazd, recital w ramach Roku Wagnera w Berlinie (z pianistą Andreasem Donatem), o którym mówiła tamtejsza telewizja RBB, wspólny recital z pianistą Maciejem Grzybowskim otwierający festiwal Łódź Czterech Kultur, recitale z organami z Janem Bokszczaninem.

Lilianna Zalesińska ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi, studia podyplomowe w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu na Wydziale Pieśni i Oratoriów, uzyskując dyplom z jednogłośnym wyróżnieniem. W zakresie duetów pieśniarskich kształciła się w Konserwatorium Królewskim w Brukseli u Udo Reinemanna. Podczas kursów pracowała także z takimi artystami jak  Peter Schreier, Hartmut Hoell, Roger Vignoles, Edith Wiens, Wolfram Rieger, Konrad Richter, Mitsuko Shirai.

Jest także magistrem historii sztuki.

Piotr Szymanowicz ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie fortepianu prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej oraz studia podyplomowe w Uniwersytecie Muzycznymw Wiedniu w specjalizacji „muzyka kameralna i akompaniament pieśni”. W zakresie tym doskonalił się także w Królewskim Konserwatorium w Brukseli. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez Hartmuta Hölla, Udo Reinemanna, Wolframa Riegera, Konrada Richtera, Jerzego Marchwińskiego.

Współpracował z Filharmonią im. A. Rubinsteina w Łodzi, wykonując partie wszystkich instrumentów klawiszowych, obecnie zaś z Filharmonią Narodową jako pianista.  Jest też cenionym akompaniatorem.

Prowadzi klasę kameralistyki  w Zespole Szkół Muzycznych w Łodzi.